reklama

Otvorený list voličom SMERu

Som študentom v druhom ročníku doktorandského stupňa. Nie práve na najľahšej škole, ale čo som do štúdia investoval času a energie sa mi krásne vráti, to viem. Vzhľadom na úzkoprofilový tovar, akým sú absolventi v obore, v ktorom som skončil aj ja, mi je jasné, že s hľadaním práce problém nebude.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (83)

Váš krásny a múdry predseda vlády má tiež vysokoškolské vzdelanie, aj napriek tomu, že jeho správanie a vystupovanie (nehovoriac o rozhodnutiach) dokazuje presný opak. Absolvent vysokej školy z čias, ktoré sa snaží vrátiť späť, sa Vám snaží nahovoriť, aký je sociálny a čo všetko pre Vás robí. Nenechajte sa však zmiasť. V Európskej únii patríme ku krajinám, ktoré podporujú školstvo a vedu absolútne mizerne. O vede sa mi nechce hovoriť. Veľmi veľa peňazí putuje z našich daní do rúk súkromných firiem na financovanie ich (!) aplikovaného (!) výskumu (viď výsledky udelených grantov napr. z APVV, nič proti nim). Preto budem hovoriť len o vysokom školstve ako takom. Doktor Fico (paralela s istým predošlým doktorom na tom istom poste nie je vôbec náhodná) sľúbil ešte za oných krásnych čias, že pritiahne do-zahraničia-uniknuvšie mozgy naspäť na Slovensko. Zvolil na to však podivnú taktiku. Dáva vysokému školstvu suverénne najmenej peňazí za posledné roky (prepočítané na HDP, životnú úroveň atď.). Keď vezmeme do úvahy súčasný rast ekonomiky, nastavenie trhu, spoločnosti, najdôležitejšie v tomto momente by logicky bolo vytvoriť podmienky na udržanie úspechu čo najdlhšie. Tak ako to urobili napríklad Íri, ktorých si všetci na Slovensku berú stále do úst a čičíkajú sa predstavou, aké to bude za chvíľu aj u nás. Lenže tu sa nič také nedeje, dokonca sa jedná o presný opak.

Späť k môjmu úvodu. Keďže sa považujem takisto za jeden zo spomínaných „mozgov“, musím svoj postoj k tomuto štátu (teda hlavne voči čelným predstaviteľom) prehodnotiť nanovo. Chcel som ostať po škole tu a zveľaďovať túto krajinu. Namiesto priťahovania mozgov zo zahraničia však vidím len vyháňanie tých, ktoré tu istými nedopatreniami ostali. Prognózy vývoja ochrany súkromného vlastníctva, ľudských práv a zdravého rozumu sú teraz podľa mňa veľmi neružové.

Čo som však chcel povedať týmto monológom? Že si robíte sami zle. Rozumní a vzdelaní ľudia nemajú problém odísť a uchytiť sa v akejkoľvek krajine. Takisto aj ja plánujem opustiť na čas tento štát. Čím viac inteligencie bude odchádzať, tým menej tu ostane ľudí, ktorí budú produkovať vysokú pridanú hodnotu, z ktorej potom ten Váš poloboh môže rozdávať.


Juraj Sláva

Juraj Sláva

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To, kto sme, hladame cely zivot. Dozvedame sa to bud prilis neskoro na to, aby sme nieco zmenili, alebo vobec. Zoznam autorových rubrík:  Bežné veciAko som prežilFilmovy klub

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu